اجرای فاز 2 فرودگاه امام


سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از احتمال شروع ساخت فاز دوم فرودگاه امام با مشارکت دو شرکت خارجی خبر داد

امام

سعید چلندری گفت: روزانه بین ۱۲۰ تا ۳۰۰ پرواز در فرودگاه امام خمینی انجام می‌شود؛ اما آن‌چنان که باید به شهر فرودگاهی امام خمینی که مورد درخواست مسافران است در سال‌های اخیر توجه نشده بود.

وی از رویکرد جدید دولت به توسعه شهر فرودگاهی خبر داد و گفت: بهره‌برداری از ترمینال «سلام» در سال گذشته که از نظر استانداردی با تمام ترمینال‌های پیشرفته در دنیا هم‌ترازی دارد، نشانه‌ای از همین رویکرد جدید دولت است.

وی گفت: کار انتخاب پیمانکار برای بهسازی باند فرودگاه امام خمینی انجام شده است و شروع عملیات بهسازی باند به‌زودی انجام خواهد شد.

چلندری تصریح کرد: هم اکنون ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه فرودگاهی در شهر فرودگاهی امام خمینی در حال انجام است. مطالعات فاز دوم فرودگاه نیز انجام و تصویب شد. با چندین شرکت سرمایه‌گذار خارجی برای احداث فاز ۲ شامل یک ترمینال ۴۱۰ هزارمتری و برج مراقبت و ساختمان‌های لازم به عقد تفاهم‌نامه رسیده‌ایم و تا قبل از پایان سال عملیات اجرایی فاز ۲ با ۳ میلیون یورو آغاز خواهد شد. ۴ شرکت داخلی و دو شرکت خارجی در اجرای فاز ۲ فرودگاه امام مشارکت خواهند داشت.

وی همچنین گفت: با قرارگاه خاتم برای ساخت ترمینال مذاکره‌ای نداریم؛ اما برای ساخت و تکمیل متروی فرودگاه قرارگاه درگذشته همکاری با فرودگاه داشته است.

چلندری درباره جزئیات شروع ساخت فاز دوم فرودگاه امام توضیح داد: یک مشاور هلندی گرفتیم و با ۹ شرکت خارجی مذاکره کردیم که منجر به انعقاد دو تفاهم‌نامه شده است و ۴ شرکت داخلی آماده سرمایه‌گذاری هستند، اما باید واقعیت‌سنجی کنیم که توان مالی دارند یا خیر؟ امید داریم تا پایان سال با مشخص‌شدن مدل‌های مالی در داخل کشور، بتوانیم انعقاد قرار داشته باشیم.

وی هم چنین بر راه‌اندازی پروازهای داخلی در فرودگاه امام تأکید کرد و گفت: ۱۱ شرکت داخلی و ۲۳ شرکت خارجی در امام عملیات پروازی دارند؛ اما مجبور به پرواز «فیری فلایت» یعنی خالی هستند تا بعد از خالی‌کردن هواپیما از مسافران مسیرهای داخلی به امام برسند که این وضع برای ایرلاین‌ها توجیه اقتصادی ندارد.

وی تأکید کرد: بخشی از پروازهای داخلی باید به امام منتقل شود تا صرفه اقتصادی برای ایرلاین‌ها داشته باشد دستور نهایی آن با سازمان هواپیمایی است.

روابط عمومی انجمن

1402/09/01

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top