لغو ویزای گروهی بین ایران و روسیه


رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران: لغو روادید سفرهای گروهی بین ایران و روسیه به اجرا گذاشته شد.

روسیه

حرمت الله رفیعی گفت: ایران و روسیه توافقنامه‌ای را به منظور لغو ویزای گروهی گردشگری بین دو کشور به اجرا گذاشتند، که این توافق در تاریخ ۱ جولای ۲۰۲۱ بسته شده بود و در چارچوب آن، شهروندان ایران و روسیه می‌توانند بدون ویزا برای اهداف توریستی در گروه‌هایی از پنج تا پنجاه نفر برای یک دوره حداکثر پانزده‌روزه از کشورهای یکدیگر دیدن کنند و از همین رو، با سفر یک هیأت گردشگری از ایران به منطقه قفقاز روسیه، این توافقنامه برای شهروندان ایرانی رسما به اجرا گذاشته شد. 

او اشاره کرد: توافقنامه لغو روادید سفرهای گروهی شامل حال سفرهای انفرادی نمی‌شود.

وی افزود: با این وجود، روسیه امکان صدور ویزای الکترونیک را برای سفر به این کشور برقرار کرده است.

رفیعی ادامه داد: اتباع ۵۵ کشور از جمله ایران می‌توانند در مدت چهار روز کاری، ویزای توریستی را الکترونیکی برای سفر به این کشور دریافت کنند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: هزینه دریافت ویزای الکترونیک روسیه برای هر نفر حدود ۵۲ دلار است که برای پرداخت این هزینه به کارت‌های اعتباری بین‌المللی نیاز است.

رفیعی گفت: در ادامه تفاهم‌نامه‌ای که در خردادماه ۱۴۰۲ در حضور وزیر توسعه اقتصاد روسیه با مجموعه گردشگری قفقاز و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران امضا شد، این هیأت متشکل از تعدادی از آژانس‌های مسافرتی ایران بدون ویزا به کشور روسیه وارد شد و قرار است با سفر در منطقه قفقاز، ظرفیت‌های گردشگری بین ایران و این منطقه بررسی شود.

او اضافه کرد: با توجه به سفر هیأت گردشگری ایران و روسیه به دو کشور در هفته جاری، از این پس گردشگران ایرانی و روسی در قالب تورهای از ۵ تا ۵۰ نفر و از طریق دفاتر خدمات مسافرتی می‌توانند بدون ویزا به دو کشور سفر کنند.

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز اجرای توافقنامه لغو روادید سفرهای گروهی بین ایران و روسیه را تایید کرد و گفت: برای اجرای این توافق‌نامه لازم بود آژانس‌های گردشگری دو کشور معرفی شوند که از ایران حدود ۸۰ آژانس مسافرتی و از روسیه حدود ۱۰۰ آژانس مسافرتی معرفی شده‌اند که این تعداد و عملکرد آن‌ها هر سال بازنگری می‌شود.

دیمیتری واخروکوف، معاون وزیر توسعه اقتصادی روسیه نیز حدود دو ماه پیش از اجرای به‌زودی لغو روادید سفرهای گروهی بین ایران و روسیه خبر داده و گفته بود: روسیه بر توسعه مبادلات توریستی دوجانبه با چین، ایران و هند متمرکز شده است. ما در حال کار روی سفرهای گروهی بدون ویزا، ساده‌سازی پرداخت‌ها و سایر زمینه‌ها برای گردشگران این کشورها و همچنین کشورهای عربی هستیم و این یکی از اولویت‌های استراتژیک امروز روسیه است.

روابط عمومی انجمن

1402/07/01

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top