وضعیت بحرانی مدیریت گردشگری استان فارس


رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس از بی تفاوتی وزیر میراث فرهنگی نسبت به وضعیت اسفناک گردشگری این استان انتقاد کرد.

فخری

محمود فخری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آنطور که ازشواهد پیداست وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ظاهرا استان فارس را به طور کامل فراموش کرده است گفت: متاسفانه شرایط اداره کل میراث‌فرهنگی فارس در وضعیت بحرانی است و هیچ برنامه و اتفاقی که منجر به بهبود وضعیت گردشگری استان‌ شود رخ نمی دهد و این در حالی است که وضعیت موجود برای وزارتخانه مربوطه هم ظاهرا مهم نیست.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس به سفرهای استانی وزیرگردشگری اشاره کرد و گفت: وزیر محترم گردشگری به پیشنهاد و دعوت برخی از نمایندگان مجلس به روستاها و شهرهای کوچک سفر و در فضای مجازی هم چگونگی سفر خود را منتشر می کند اما استان پهناور فارس با وضعیت گردشگری بحرانی اش را به طور کامل فراموش کرده است.

وی با تاکید بر اینکه همه مسولان در قبال این بی تفاوتی ها نسبت به گردشگری فارس مسئولند گفت: نمایندگان فارس در مجلس و استاندار محترم که شرایط موجود گردشگری فارس را می بینند اما انتقاد نمی کنند و بازخواستی هم از مدیریت ضعیف میراث فرهنگی ندارند تا وزیری که استان فارس با آن همه جاذبه و پتانسیل گردشگری و میراث فرهنگی را نمی بیند، همه مسئولند و این موضوع نشان می دهد که ظاهرا هنوز گردشگری اولویت نیست.

فخری خواستار پاسخگویی هر چه سریعتر مدیران و مسولان دولتی نسبت به وضعیت بحرانی گردشگری استان فارس شد و افزود: در شش ماه گذشته هیچ اتفاق گردشگری که منجر به بهبود وضعیت گردشگری استان‌ شود رخ نداده، با اینکه برای این استان بیش از پنجاه رویداد و برنامه گردشگری تعریف شده است که این موضوع نشان از بی کفایتی مدیریت ذیربط می باشد.

وی مدیریت اداره کل میراث‌فرهنگی فارس را ضعیف توصیف کرد و افزود: در یک و نیم سال گذشته وضعیت گردشگری در استان فارس با عقب رفت شدید مواجه شده، اما ظاهرا برای مسولان دولتی کشور مهم نبوده که اگر چنین بود برای بهبود آن اقدامی می کردند و یا تدبیری می اندیشیدند. ضمن اینکه در سه سال گذشته تا حال بیش از 5 سرپرست یا مدیر کل در آن ادراه جابجا شده اند و آن وقت انتظار داریم گردشگری متحول شود و حتی الان هم دنبال مدیر هستیم تا گردشگری را متحول نماید!

فخری با اشاره به تغییر مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: با توجه به عملکرد ضعیف مدیریت حاضر و همچنین اعتراض جامعه تخصصی گردشگری استان نسبت به وضعیت گردشگری، در یک سال اخیر ظاهرا تغییر مدیر کل میراث فارس در دستور کار وزراتخانه و البته استانداری فارس قرار گرفته است اما متاسفانه هنوز شخص مقتدری که بتواند امور را در دست بگیرد و گردشگری ورشکسته فارس را نجات دهد معرفی نشده است.

او افزود: با توجه به اینکه استان فارس به تنهایی بیش از 30 درصد از ظرفیت گردشگری و میراث فرهنگی کل کشور را به خود اختصاص داده است لذا مدیریت گردشگری آن نیز باید شخصی در حد وزیر با اختیارات وزیر باشد و نه در حد مدیرکل گردشگری استانی که ظرفیت کمتری نسبت به فارس دارد و لذا انتخاب چنین فردی بایستی بسیار هوشمندانه باشد و اصلح ترین و متخصص ترین فرد بومی در نظر گرفته شود.

فخری ادامه داد: متاسفانه در مدت مذکور اداره کل میراث فرهنگی فارس از داشتن معاونت های گردشگری، سرمایه گذاری و میراث فرهنگی محروم است و این معاونت ها یا با سرپرست و یا با سمت عجیب و غریبی به نام مسول امور هماهنگی اداره می شوند.

به گفته وی شاید مسولان مربوطه هنوز نمی دانند فارس قطب گردشگری و میراث فرهنگی کشور است و باید توجه ویژه به این استان داشت.

فخری اشاره نمود: با توجه به شنیده ها، برخی از گزینه هایی که برای مدیر کلی گردشگری استان پیشنهاد شده اند به هیچ عنوان در حد و اندازه اداره گردشگری استان فارس نخواهند بود و شاید برای برخی از استان های دیگر در کشور مناسب باشند. لیکن نمی توانند اتفاق جدیدی در این استان رقم بزنند و شاید در قیاس با آن عزیزان، مدیر کل فعلی بهتر باشند.

وی با ذکر این پرسش که چرا در استان فارس تمام برنامه ها لحظه آخر انجام می شود؟ گفت: مسولین مربوطه در این استان نسبت به امور گردشگری بی تفاوت اند و تنهاکارهای روزمره اداری آن هم با فرصت سوزی انجام می دهند، چرا که ظاهرا مدیران بالادستی نظارتی بر امور آن ها ندارند. حال جالب اینجاست که اغلب ارباب رجوع ها هم از وضعیت این اداره معترض هستند.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس تاکید کرد: ای کاش مسولان مربوطه علت تعلل انتخاب مدیرکل جدید برای میراث فارس را به صورت واضح به جامعه گردشگری استان می گفتند تا دست کم تکلیف خود را می دانستیم.

روابط عمومی انجمن

1402/06/21

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top