معرفی پیشکسوتان صنعت گردشگری


معرفي مديران، اساتيد و پيشکسوتان گردشگري

غلامحسين لهراسب مديرعامل شرکت خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي باراندازان شيراز پرواز 

لهراسب

روابط عمومی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس به معرفی مدیران، اساتید، پیشکسوتان و چهره های شاخص صنعت گردشگری پرداخته است.

در همین راستا آقای غلامحسين لهراسب مدیر محترم شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی باراندازان شیراز پرواز معرفی می گردند:

غلامحسين لهراسب آذرماه 1326 در یک خانواده متعهد در شيراز دیده به جهان گشود. وی از ابتدای دوران جوانی به دلیل علاقه وافر نسبت به صنعت هوايي و گردشگری، در سال 1350 به عنوان کارمند به استخدام شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي که در آن زمان شرکت هواپيمايي ملي ايران(هما) ناميده مي شد درآمد و از همان ابتدا با پشتکار و جديت فعاليت خود را آغاز نمود. وی در سال 1357 به عنوان ناظر فعالیت خود را ادامه داد و از سال 1370 نیز به عنوان مدیر فروش هواپیمایی جمهوری اسلامی و مسئول حج آن شرکت هواپیمایی فعالیت داشت تا پس از گذشت سال ها خدمت ارزنده، به افتخار بازنشستگی نایل گشت.

وي پس از بازنشستگي از هواپيمايي ملي، در سال 1380 به دليل علاقه وافر به اين صنعت، اقدام به تاسیس شرکت خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي باراندازان شيراز پرواز نمود و توانست مجوزهای حمل و نقل بار و نمایندگی قطار را در کنار مجوزهاي بند الف و بند ب را اخذ نمايد و از همان ابتدا به عنوان مديرعامل آن شرکت فعاليت نمود.

غلامحسین لهراسب در خاطرات کاری خود بیان داشت: در زمانی که مسئول پروازهای حج هواپیمایی جمهوری اسلامی بودم، خانم و آقایی مسن که سکته نموده بود و با ویلچر حرکت می کرد، برای تشرف به خانه خدا به فرودگاه مراجعه نمودند. در آن زمان مدير پرواز، اجازه سوارشدن ايشان را نمي‌دادند و پس از رايزني ها و تلاش‌هاي فراوان بنده با رئيس حج و زيارت و مديرکل وقت فرودگاه اجازه سوار شدن به هواپيما براي ايشان صادر گرديد هر چند که پرواز با تاخير فراوان مواجه گرديد.

وي افزود مرد مسني که سوار بر ويلچر بود قدرت تکلم نداشت و با همين احوال راهي سفر حج شد. در زمان بازگشت اين گروه از حجاج به شيراز، متوجه شدم آن فردي که قدرت تکلم نداشت، مي توانست به خوبي صحبت کند و اين خاطره اي ماندگار از دوران خدمت بنده بود.

غلامحسين لهراسب راز موفقت خود در اين حرفه را پايبندي به قوانين و دستور العمل‌ها مي داند و بيان کرد: اینجانب با توجه به اینکه کلیه قوانین و مقررات را مد نظر قرار داده ام، تاکنون هیچ مشکلی نداشته ام.

وي در ادامه به مديران و کارمندان جوان توصیه کرد: باید نسبت به این کار علاقمند بوده و کلیه مقررات مربوطه را مد نظر داشته باشید و نسبت به توسعه دانش و مهارت خود و به روز نگاه داشتن معلومات خود در این زمینه کوشا باشید تا بتوانید به فعالیت خود ادامه دهید.

ایشان همچنین با اشاره به مشکلاتی که در بیش از 2 دهه فعالیت خود به عنوان مدیرعامل شرکت باراندازان شیراز پرواز با آن مواجه بوده اند اظهار داشت: دلایل عدم پیشرفت صنعت گردشگری در کشور ما وضعیت فعلی تحریم ها و نوسانات ارزی و عدم انسجام مدیریتی است که امید است با برنامه ای هدفمند و بهره گیری از دانش تخصصی بخش خصوصی بتوان بر مشکلات غلبه نمود.

وی گفت: با نگاهی به فرصت های گردشگری استان فارس، این همت باید به وجود آید تا با استنتاج از تجارب جهانی و بومی سازی برنامه هایی که موجب پیشرفت و سبقت گردشگری کشورهای پیشرو از جمله کشورهای منطقه شده است، آمار بازدید گردشگران از استان را ارتقا دهیم.

غلامحسین لهراسب افزود: نقش مشارکت تشکل‌های مردم نهاد از جمله انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس در توسعه گردشگری استان را مهم بر شمرد.

روابط عمومي انجمن

 

1402/06/02

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top