معرفی پیشکسوتان صنعت گردشگری


معرفی مدیران، اساتید و پیشکسوتان گردشگری

کیومرث حسینی مدیرعامل شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی مهاجری و شرکا شیراز

حسینی

روابط عمومی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس به معرفی مدیران، اساتید، پیشکسوتان و چهره های شاخص صنعت گردشگری پرداخته است.

در همین راستا آقای کیومرث حسینی مدیر محترم شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی مهاجری و شرکا معرفی می گردند:

کیومرث حسینی دیماه 1329 در یک خانواده متعهد در شهرستان آباده دیده به جهان گشود. وی از ابتدای دوران جوانی به دلیل علاقه وافر نسبت به صنعت گردشگری، به عنوان مدیر فنی دفتر خدمات مسافرتی آناهیتا که یکی از آژانس‌ها معتبر آن زمان بود مشغول به فعالیت شد.

وی در سال 1348 وارد شرکت خدمات مسافرت هوایی وجهانگردی مهاجری و شرکا شیراز شد و به عنوان مدیرعامل فعالیت خود را در آن شرکت آغاز نمود. شرکت مهاجری و شرکا یکی از قدیمی ترین آژانس های مسافرتی کشور است که در سال 1325 تاسیس گردید.

حسینی با علاقه مندی و تجربه کافی از سال ۱۳۵۱ به عنوان اولین نماینده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلام ایران انتخاب شد و فعالیت خود را در این عرصه نیز آغاز نمود.

وی با اخذ نمایندگی فروش کلیه شرکت های هواپیمایی داخلی و بین المللی توانسته است با بیش از نیم قرن فعالیت اثربخش، خدمات ارزنده ای را ارایه نماید.

کیومرث حسینی به عنوان یکی از پایه گذاران تاسیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی استان فارس است که از سال 1380 تا کنون به عنوان رئیس یا نایب رئیس هیأت مدیره انجمن فعالیت دارد.

او یکی از خاطرات شیرین و به یادماندنی فعالیت خود را دعوت از ۱۸۵ نفر از مدیران آژانس‌های مسافرتی اروپایی. امریکا. کانادا. استرالیا و آفریقایی به شیراز در اردیبهشت سال ۱۳۵۷ می داند.

وی همچنین تلخ ترین رخداد فعالیت خود را آغاز جنگ تحمیلی می داند و اشاره نمود که آغاز جنگ باعث شد کلیه پروازهای داخلی و خارجی تعطیل شودو  تعداد زیادی مسافر مقیم کشورهای خلیج فارس در شیراز بلاتکلیف مانده بودند.

حسینی گفت: برای تعیین تکلیف اتباع خارجی، مجبور به اجاره پرواز دبی شدیم و در آن زمان می‌بایست سه روز قبل از پرواز، گذرنامه افراد به فرودگاه مهرآباد تحویل داده می شد که با توجه به ابطال پروازهای داخلی، هر هفته سه بار با اتوبوس به تهران سفر داشتم و این یکی از سخت ترین دوران مدیریتی بود زیرا شبانه روز را در اتوبوس و در جاده سپری می نمودم.

 

کیومرث حسینی در توصیه به جوانانی که در این حرفه شاغلند و یا احیانا قصد ورود دارند توصیه نمود:  دانش کاری خود را تا آنجا که ممکن است ارتقا دهند و از دوره های آموزشی مرتبط غفلت ننمایند.

وی همچنین توصیه کرد: به یکباره سراغ پست های مدیریتی در صنعت گردشگری نباید رفت و باید از پایین ترین سطوح تجربه کسب نمود.

ایشان به اخلاق کاری و صداقت در انجام فعالیت اشاره داشت و رمز موفقیت خود را صداقت و درستکاری دانست.

وی در پایان به مشکلات حال حاضر صنعت اشاره داشت و گفت: عزم لازم در دولتمردان برای توسعه گردشگری بایستی ایجاد گردد و با تسهیل‌گری ورود گردشگر به کشور، انجام تبلیغات خارج از مرزها،  ایجاد دفاتر گردشگری، و بازگشایی یا تاسیس کنسول‌گری‌ها در کنار سفارت‌خانه‌ها، نسبت به جذب مسافر باید بیش از آنچه که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، اقدام نمود.

روابط عمومی انجمن

 

1402/05/30

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top