تقویت گردشگری در 46 روستای فارس


مسئول هماهنگی معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس: گردشگری در 46 روستای استان فارس به‌منظور رونق این صنعت تقویت می‌شود

فارس

روح الله روانشاد گفت: وضعیت روستاهای هدف گردشگری فارس و تأثیر آن‌ها در رونق گردشگری، از موضوعاتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.
مسئول هماهنگی معاونت گردشگری اداره ‌کل میراث فرهنگی فارس افزود: در روستاهایی که ظرفیت لازم را دارند، مراکز بوم‌گردی، نمایشگاه صنایع‌دستی و رویدادهایی را فعال می‌کنیم تا آن روستا به منطقه هدف گردشگری تبدیل شود.
او ادامه داد: در آخرین پایش مربوط به روستاهای هدف، 46 روستا در سطح استان در مسیر رونق گردشگری قرار گرفته‌اند که یا معماری جاذبی دارند یا تفرجگاه‌های طبیعی آن‌ها مورد توجه است. همچنین آداب‌ورسوم بومی منطقه نیز در این روند مدنظر قرار می‌گیرد. از این تعداد، برخی پیش‌ از این به‌عنوان روستای هدف معرفی‌ شده بودند و تعدادی نیز به‌تازگی در این مسیر قرار گرفته‌اند.

روانشاد تصریح کرد: چنانچه فرمانداران و بخشداران در سطح شهرستان‌ها فعال شوند، می‌توان به رونق بخشی روستاهای هدف گردشگری امیدوار شد، آموزش جوامع محلی و معرفی جاذبه روستاها توسط کمیته گردشگری استان با همراهی فرمانداران و مردم منطقه، به رونق روستا کمک می‌کند.

روابط عمومی انجمن

 

1402/05/29

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top