نظارت الکترونيکي و ميداني بر تاسيسات گردشگري


مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی‌ از رشد ۱۳ درصدی نظارت بر تاسیسات گردشگری خبر داد

تقي زاده

یحیی نقی‌زاده اظهار کرد: نظارت بر فعالیت تاسیسات گردشگری با هدف ارتقای کیفیت و کنترل قیمت خدمات تشدید شده و در مقایسه با سال قبل، ۱۳ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی افزود: نظارت به صورت الکترونیکی و میدانی انجام می‌شود و سامانه‌های ما آماده پاسخگویی و رسیدگی به شکایات احتمالی مردم از خدمات گردشگری هستند.

نقی‌زاده افزود: در آخرین نشست هماهنگی معاونان گردشگری استان‌ها، بر اهمیت نظارت و لزوم پاسخگویی به موقع به شکایات تاکید شد و معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی برای ادارات کل استان‌ها ضرب‌الاجل رسیدگی به شکایات را تعیین کرده و مقرر شد پس از انقضای مهلت، نتیجه عملکرد را به صورت عمومی اعلام کنیم.

او ادامه داد: در همین راستا مقرر شد به صورت ماهانه وضعیت عملکرد ادارات کل استان‌ها را در حوزه نظارت بر خدمات گردشگری ارزیابی کرده و اطلاع‌رسانی شود.

نقی‌زاده گفت: بر همین اساس طی دو ماهه گذشته، از مجموع ۷۸۰۵ شکایت ثبت شده تا کنون، ۵۶۹۸ مورد رسیدگی و پاسخ داده شده و بقیه نیز در حال رسیدگی است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی یادآور شد: در بررسی عملکرد ادارات‌کل، استان‌های سمنان، کهکیلویه و بویراحمد و هرمزگان، در پاسخگویی به شکایات سامانه ۰۹۶۲۹ ضعیف‌ترین عملکرد را داشته‌اند و در مقابل عملکرد استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و بوشهر به عنوان سه استان برتر ارزیابی شده است.

او افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۳۱ درصد از ‌شکایت‌های ثبت شده از دفاتر خدمات مسافرتی بوده، ۳۳ درصد از تأسیسات اقامتی، ۳ درصد از مرکز پذیرایی، ۲۷ درصد مراکز رفاهی جاده‌ای نظیر پمپ بنزین و ۶ درصد سایر تأسیسات گردشگری است.

نقی‌زاده گفت: در حوزه نظارت، در دو ماهه اخیر، ۲۶۵۱ مورد بازدید نظارتی در سطح کشور انجام شده و در طی آن ۳۵۱ مورد تذکر، ۸۱ مورد اخطار و ۴۲ مورد تعلیق صورت پذیرفته است.

او اضافه کرد: در حوزه بازدیدهای نظارتی، استان‌های کرمان، مرکزی، هرمزگان از جمله استان‌های با عملکرد ضعیف و استان‌های خراسان رضوی، گلستان و مازندران بهترین عملکرد را در حوزه نظارت بر تاسیسات گردشگری داشته‌اند و تا کنون ۱۰۶ مورد تقدیر از تاسیسات گردشگری در این سامانه‌ها ثبت شده است.

روابط عمومي انجمن

1402/05/24

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top