بهره برداری از 10 اقامت گاه بوم‌گردی


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس: بهره‌برداری 10 اقامتگاه بوم‌گردی در استان فارس در سال‌جاری 

محسن نژاد

سید مؤید محسن‌نژاد روند پیشرفت ساخت اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان فارس را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با بهر ه‌برداری از این 10 اقامتگاه تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی فارس به 195 واحد افزایش می‌یابد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس یکی از راه‌های توسعه صنعت گردشگری در مقیاس متوسط و کوچک را، توسعه بوم‌گردی به‌ویژه در شهرستان‌ها و مناطق کمتر شناخته‌شده و کمتر توسعه‌یافته دانست و افزود: با این رویکرد توزیع مناسب سفر بیش‌ازپیش در راستای گردشگری پایدار عملیاتی می‌شود.

 او ادامه داد: استان فارس با جاذبه‌های طبیعی و اقلیم خوش آب‌وهوا به‌عنوان استانی چهارفصل ظرفیت‌های زیادی برای جذب گردشگر و طبیعت‌گردان دارد و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری موجب ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد.

محسن‌نژاد تصریح کرد: توجه به گردشگری روستایی و تلاش برای گسترش بوم‌گردی‌ها می‌تواند از مهاجرت روستاییان به شهرها و تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری کند و به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و بهره‌گیری از معماری بومی، رعایت اصول زیست‌محیطی و پسماند، پذیرایی از گردشگران با غذاهای محلی، رونق صنایع‌دستی در محیط‌های روستایی و عشایری و پایداری الگوهای معیشتی و رونق اقتصادی صنعت گردشگری مناطق روستایی استان بیانجامد.

روابط عمومي انجمن

1402/04/26

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top