نشست فعالان گردشگري فارس و سن پطرزبورگ روسيه


فخري، رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي فارس: نشست مشترک کمیته گردشگري شهر سن پطرزبورگ روسيه با فعالان گردشگري فارس برگزار شد

روسيه

فخري گفت: نشست تخصصي شرکت ها و فعالان گردشگري شهر سن پطرزبورگ روسيه با دفاتر خدمات مسافرتي و فعالان گردشگري استان فارس در محل هتل شيراز با هماهنگی انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي فارس برگزار گرديد.

وي اضافه کرد: در اين نشست که بيش از 100 فعال گردشگري حضور داشتند در ملاقات هاي B2B به تشريح برنامه ها و معرفي ظرفيت هاي گردشگري دو کشور پرداختند و بر توسعه تبادل پاياپاي گردشگر بين دو شهر تاکيد نمودند.

رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي فارس ضمن تقدیر و تشکر از حمايت بخش دولتي و فعالان بخش خصوصی از حضور ارزشمند شهردار و فرماندار کلان شهر شيراز،  نايب رئيس شوراي اسلامي شهر شيراز، مدير کل امور هماهنگي اقتصادي استانداري فارس، مديرکل امور زائرین و گردشگري استانداري فارس، مسئولین اداره اماکن عمومی شیراز، رئیس مرکز تجاری ایران و روسیه، دبيرکل و  رئيس کمسيون گردشگري اتاق بازرگاني، روساي صنوف گردشگري، ميراث فرهنگي و صنايع دستي استان فارس، مدیران CIP فرودگاه شیراز، رئیس کانون اتومبیل رانی فارس، ، فعالان و اساتيد گردشگري، مديران دفاتر خدمات مسافرتي استان و مدیر روابط عمومی بیمارستان مرکزی شیراز  که در اين مراسم حضور بهم رساندند تشکر و قدرداني نمود و اعلام کرد که با چنين برنامه هايي مي توان به بالندگي اقتصادي استان کمک کرد.

در ابتداي اين نشست، اسدي شهردار شيراز ضمن تشکر از ميزباني انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي فارس و خوش آمدگویی به هیأت روسی و سایر حاضرین در جلسه، به تبيين سابقه و ظرفيت هاي گردشگري شيراز پرداخت و اعضاي کمیته گردشگري روسي براي حضور گروه هاي گردشگر به استان فارس را دعوت نمود.

شهردار شیراز گفت: از نظر میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، استان فارس جزو استان های برتر کشور می باشد و زیرساخت های لازم برای پذیرش گردشگران بین المللی وجود دارد و از گردشگران روسی برای حضور در شیراز استقبال می نماییم.

وی همچنین گفت: شیراز قطب گردشگری پزشکی کشور است و همواره پذیرای گردشگران سلامت از کشورهای مختلف بوده و در این حوزه نیز پذیرای گردشگران سلامت روس نیز می باشد.

سپس علوي، مدیرکل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس ضمن قدرداني از برگزاري اين نشست اعلام کرد: استان فارس با سه ناحيه آب و هوايي اين فرصت را فراهم مي سازد تا گردشگر با هر سليقه اي بتواند در کمترين زمان ممکن آب و هواي سرد و گرم را در استان تجربه نمايد.

وي افزود وجود 3 فرودگاه بين المللي در استان فارس و نزديکي اين استان به خليج فارس اين فرصت را فراهم مي سازد تا گردشگري اين بخش از کشور بيش از پيش توسعه يابد.

در ادامه مقدسي، دبير انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي فارس ضمن تقدير از حضور مديران و پرسنل دفاتر خدمات مسافرتي، فعالان گردشگري، صنوف گردشگري و صنايع دستي به تشرح عوامل موثر بر تصميم سفر گردشگر پرداخت و گفت: فارس و شیراز در اودار تاریخ هموراه پذیرای میهمانانی بوده که پس از بازگشت به وطن، آن را برای همیشه در خاطرات مثبت ذهنی خود ثبت نموده و همیشه از دیدار شیراز، به نیکی و خوشی یاد می کنند و این مرهون وجود اکوسیستم بی نظیر استان، بناهای تاریخی با قدمت چند هزار ساله، مقابر متبرکه، باغ های بامصفا و ... در این پهنه از کشور است.

وي افزود: آنچه که موضوع گردشگری برای سفر به یک شهر یا منطقه در ذهن گردشگران را رقم می زند حاصل تلاقی ارزش ها و باورهایی است که موجب تصمیم سفر می گردند و ارزش ها به تمدن، فرهنگ و ویژگی های روانشناختی گردشگر و علاقمندی او بستگی دارد و باورها به جذابیت مقاصد سفر.

مقدسي اشاره کرد: شهرهای زیبای شیراز و سن بطرزبورگ این ظرفیت را برای اتخاذ تصمیم سفر برای دو ملت ایجاد نموده است و با اندکی توجه به تدوین ساختاری جدید در توسعه روابط فی مابین می تواند موجب شکوفایی بیش از پیش تقاضای گردشگران دو کشور باشیم.

وي تحقق اين هدف را هنر مدیران و کارکنان دفاتر خدمات مسافرتی دو کشور و سایر فعالان دانست و گفت: مقاصد گردشگری که می توانند باورهای سفر را ایجاد نموده و در تصمیم گیری مسافر نقش داشته باشند را بايد به شیوه ای اثربخش برای متقاضیان تبیین گردد.

دبير انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي فارس گفت: بی شک توسعه تبادل گردشگر بین دوکشور مزایای زیادی از جمله انتقال فرهنگ، آداب، رسوم و سنت ها و شناخت هرچه بیشتر نسبت به هویت اصلی ملت دو کشور خواهد شد و در نهایت منافع اقتصادی را برای دولت و جامعه میزبان به همراه خواد داشت.

در ادامه اين نشست هر يک از فعالان گردشگري و مديران تاسيات گردشگري شهر سن پطرزبورگ به معرفي ظرفيت گردشگري و اعلام برنامه‌هاي خود پرداختند.

همچنين مديران و کارکنان دفاتر خدمات مسافرتي در نشست هاي B2B به تبادل نظر پيرامون راهکارهاي اعزام گروه هاي گردشگر به صورت متقابل پرداختند.

روابط عمومي انجمن

1402/04/15

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top