تکذیب افزایش مجدد قیمت بلیط هواپیما


جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، افزایش مجدد ۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما را تکذیب کرد

کشوری


سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، افزایش مجدد ۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما را تکذیب کرد و گفت: ۱۰ روز به ایرلاین‌ها مهلت داده شده که افزایش ۲۹ درصدی ابلاغ‌شده را رعایت کنند.

پس از جنجال‌های بسیار و اصرار شرکت‌های هواپیمایی به افزایش قیمت بلیت هواپیما و موافقت سازمان هواپیمایی با این موضوع، خرداد ماه بود که ستاد تنظیم بازار، مجوز افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت را صادر کرد.

وی با بیان اینکه با اختیار سازمان هواپیمایی کشوری و شورای‌عالی هواپیمایی کشوری، پس از مهلت ده‌روزه، 9 درصد به قیمت بلیت هواپیما اضافه می‌شود افزود: افزایش 29درصدی قیمت بلیت در اردیبهشت ماه بر این اساس بود که 20 درصد افزایش قیمت بلیت به‌همراه 9 درصد ارزش افزوده اعمال شود، اما حالا با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری، 9 درصد قیمت ارزش افزوده به قیمت بلیت اضافه می‌شود تا بهای بلیت 29 درصد قبلی به‌همراه 9 درصد ارزش افزوده گران شود.

یازرلو و گفت: ۱۰ روز به ایرلاین‌ها مهلت داده شده که افزایش ۲۹ درصدی ابلاغ‌شده را رعایت کنند. پس از جنجال‌های بسیار و اصرار شرکت‌های هواپیمایی به افزایش قیمت بلیت هواپیما و موافقت سازمان هواپیمایی با این موضوع، خرداد ماه بود که ستاد تنظیم بازار، مجوز افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت را صادر کرد. با وجود این ایرلاین‌ها پس از آن اعلام کردند که با این افزایش قیمت موافق نیستند و درخواست افزایش بیشتری داشتند، اما سازمان هواپیمایی کشوری ایرلاین‌ها را به رعایت سقف قیمتی تعیین‌شده ملزم کرد.

 محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز درباره قیمت بلیت هواپیما اظهار کرد: پس از تصویب افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما، ما یک اختلاف قیمتی با انجمن شرکت های هواپیمایی داشتیم که حداکثر ۲۰ درصد بود اما قیمت گذاری توسط دستگاه های متولی انجام شد و جدول هم شفاف است و این اختلاف قیمت ما به نوسانات نرخ ارز و مالیات و ارزش افزوده و غیره برمی گردد اما به زودی اختلافات رفع می‌شود.

روابط عمومی انجمن

1402/04/15

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top