مبارزه با تخلف گرانفروشی بلیط هواپیما


نشست هم‌اندیشی درباره نرخ بلیت پروازها، تخلفات نرخی و شیوه‌های مقابله با گران‌فر‌وشی بلیت هواپیما در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد

گرانفروشی

در این نشست که با حضور‌ محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، عباس فرزادنیا‌ معاون دادستان تهران، مسئولان سازمان تعزیرات حکومتی و نماینده سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، شیوه های مقابله به گرانفروشی بلیط هواپیما مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدا کاپیتان محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به تشریح اقدامات صورت گرفته در جهت ارتقای صنعت هوانوردی پرداخت.

وی در ادامه به برگزاری جلسات آسیب‌شناسی در موضوع نرخ بلیت هواپیما در سازمان هواپیمایی کشوری اشاره کرد و نحوه عملکرد سازمان در مقابل دفاتر خدمات مسافرت هوایی و شرکت‌های هواپیمایی متخلف در خصوص نرخ بلیت هواپیما را مطرح کرد.

معاون دادستان تهران نیز اظهار داشت: در موضوع تخلف و جرمِ گران‌فروشی بلیت هواپیما و برخوردها، باید به 2 طرف عرضه و تقاضا توجه کرد ضمن آنکه نرخ‌های بلیت هم مطابق با نرخ تورم سالانه اصلاح شود

وی افزود: برخورد با دفاتر خدمات مسافرت هوایی و سایت‌های دارای مجوز که تخلف گران‌فروشی بلیت هواپیما‌ انجام دهند، قضایی و تعزیراتی خواهد بود و با سایت‌ها و دفاتر فاقد مجوز هم برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

همچنین تأکید شد که‌ با متخلفان نباید هیچ‌گونه تسامح صورت گیرد، ضمنا عنوان شد که تیم نظارت و بازرسی سازمان هواپیمایی کشوری، تشدید نظارت‌ها در موضوع نرخ بلیت هواپیما در دستور کار قرار دهد.

در این نشست عنوان شد که در استان‌ها مقابله با تخلف نرخ بلیت هواپیما در همان استان با ورود مراجع ذی‌ربط، انجام شود و به تهران ارجاع نشود.

در ادامه محمد محمدی‌بخش درباره اقدامات صورت گرفته در صنعت هوانوردی گفت: مشکلات صنعت هوانوردی در سازمان احصا شده و در حال پیگیری و رفع است.

معاون وزیر راه و شهرسازی به برگزاری جلسات آسیب‌شناسی در موضوع نرخ بلیت هواپیما در سازمان هواپیمایی کشوری اشاره کرد و به تشریح نوع عملکرد سازمان در مقابل شرکت‌های هواپیمایی متخلف در موضوع نرخ بلیت هواپیما پرداخت.

پیش از این 10 شرکت هواپیمایی و چندین سایت فروش بلیت هواپیما که نسبت به گران‌فروشی بلیت اقدام کرده بودند، جریمه شدند؛ مجوز برخی پروازهای داخلی این 10 شرکت هواپیمایی باطل شد.

همچنین مجموعه خدمات مسافرت هوایی و گردشگری علی بابا نیز به دلیل گران‌فروشی بلیت هواپیما تعلیق و سپس با سپردن تعهد، رفع تعلیق شد

اردیبهشت امسال بود که با پیشنهاد شورای عالی هواپیمایی، ستاد تنظیم بازار با افزایش متوسط 29 درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی موافقت کرد اما برخی شرکت‌های هواپیمایی معتقد بودند این میزان افزایش قیمت‌‌ کافی نیست‌ که‌ با ورود سازمان هواپیمایی، شرکت‌های متخلف جریمه شدند.

روابط عمومی انجمن

1402/03/31

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top