در سايه اميدواري انشالله مشکلات حل خواهد شد


رئیس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي فارس: با اميد زنده هستيم و در سايه اميدواري انشالله مشکلات گردشگري حل خواهد شد

فخري

محمود فخري در خصوص برخي مشکلات گردشگري گفت: در این مدت هر چه مشکلات را فریاد زدیم به جایی نرسید، شاید اگر از زبان راهنمایان گردشگری بشنوند موثر باشد، انتظار می رود مسئولان پاسخگوی این مشکلات باشند هر چند که با اميد زنده هستيم و اعتقاد داريم در سايه اميدواري مشکلات حل خواهد شد.

وي تصریح کرد: هر بار مشکلی دیگر به مشکلات اضافه می شود که آخرین نمونه آن مشکلات ایجاد شده در مورد حافظیه است، با توجه به شرایط جوی شهر شیراز  هوا تازه در ساعات پایانی روز  خنک شده و مردم برای بازدید از فضاهای گردشگری از خانه بیرون می روند اما حافظیه ساعت ۶:۳۰ عصر تعطیل می شود، با این شرایط مردم چطور از اماکن گردشگری بازدید و راهنمایان گردشگری چطور درآمد داشته باشند؟

او با بیان اینکه اگر چرخ دفاتر گردشگری بچرخد در کنار آن چرخ هتل ها، راهنمایان گردشگری و دیگر مشاغل مرتبط نیز می چرخد، افزود: اگر برای فعالان این حوزه مانع تراشی نکنند و بگذارند خود ما مدیریت کنیم چرخ این حوزه نیز می چرخد.

به گفته رئیس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي فارس، ۴۰ درصد جاذبه های گردشگری و بیش از یک هزار و ۸۰۰ راهنمای گردشگری در فارس  قرار دارد و به رغم اینکه در این زمینه در رتبه نخست قرار داریم؛ اما اکثر آنها بیکار هستند؛ این در حالی است که دفاتر، هتل ها، راهنمایان و غیره نباید بیکار باشند.

فخری با انتقاد از اینکه از راهنماهایی که در فضای مجازی بدون مجوز فعالیت و تبلیغ می کنند به عنوان راهنمای گردشگری استفاده می شود، بیان کرد: در این خصوص بخشنامه ای به دفاتر ابلاغ شد تا به جای فعالان فضای مجازی از راهنمایان گردشگری استفاده شود، در عین حال از طریق دستگاه قضایی نیز در حال پیگیری و رفع این مشکل هستیم.

رئیس دفاتر گردشگری و مسافرتی فارس با اشاره به مشکلات در حوزه پرواز مانند تأخیر و کنسلی عنوان کرد: باید ضرر و زیان مسافران در صورتی که مشکل از سیستم هوانوردی باشد جبران شود، به راحتی پروازها لغو و تغییر می یابد و سبب مشکلاتی در آسمان و هتل ها می شود، ایرلاین ها باید این زیان ها را جبران کنند.

فخری با بیان اینکه عملکرد برخی دستگاه های اقتصادی و بیمه ای مشکلاتی را برای حوزه گردشگری ایجاد کرده است، گفت: نبود ثبات مدیریت در حوزه میراث فرهنگی از جمله چالش هایی است که فعالان این حوزه با آن دست به گریبانند به طوری که ظرف دو سال شاهد تغییر پنج مدیر و سرپرست در میراث فرهنگی استان بودیم.

وی با اشاره به تکمیل بودن ظرفیت گردشگری سلامت در استان ادامه داد: پیشنهاد می شود برای رونق بیشتر هتل ها، مهمانسراهای دولتی تعطیل و مشکلات حل شوند تا شرایط گردشگری در استان بهبود یابد.

روابط عمومي انجمن

 

1402/03/21

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top