جای مدیر نمونه فرهنگی در زندان نیست


قائم مقام وزیر میراث فرهنگی با انتشار متنی به بازداشت مدیر مجموعه حافظیه واکنش نشان داد و نسبت به این حکم غیرقابل قبول قضایی انتقاد کرد

ادهمی

علی دارابی قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و معاون میراث فرهنگی کشور در یک پست اینستاگرامی با انتشار تصویر تقدیر از مدیر مجموعه حافظیه که چندی پیش صورت گرفت، نوشت: در بناى تاريخى حافظيه در شيراز دختر و پسر جوانى در ميان جمعى از هم خواستگارى كردند. وضعيت نامناسب لباس و حجاب خانم اصلا قابل دفاع نيست. اينكه چطور اين برنامه از ديد ماموران حافظيه مغفول مانده و آنها با تاخير فراوان وارد عمل شده اند مستوجب نكوهش و تخلف از وظايف قانونى آنهاست. كسانيكه در مراسم قانون و مقررات ورود به مجموعه هاى تاريخى كه رعايت حجاب و عفاف از جمله آنهاست را زير پا گذاشته اند نيز اقدامى ناشايست و هنجار شكنانه كرده اند.

علی دارابی در ادامه نوشت: قانون تكليف هر دو گروه (ماموران و هنجار شكنان) را مشخص كرده است. اما حيرت و افسوس نوع موضع گيرى و سخنان و رفتار استاندار فارس و از آن بدتر اقدام دادستانى شيراز در جلب و بازداشت مديركل ميراث فرهنگى، گردشگرى و صنايع دستى استان و مدير مجموعه تاريخى حافظيه است. با تلاش زيادى كه صورت گرفت مديركل با قرار وثيقه موقتا آزاد و مدير حافظيه دو شب است در بازداشت بسر ميبرد.

معاون میراث‌فرهنگی کشور به تلاش‌های این وزارتخانه برای آزادی مدیر مجموعه حافظیه اشاره کرد و افزود: رييس نهاد رياست جمهورى، وزيران ميراث و دادگسترى و… دو روز است همه تلاش مى كنيم. اما اين بانوى مومنه و متخصص -مدير حافظيه در بازداشت و پدر و مادر سالخوره اش چشم انتظار و نگران هستند. گويا اراده اى براى حل مساله نيست؟

علی دارابی در ادامه با انتقاد از این رفتارها اضافه کرد: با اين رفتارها و احكام غير قابل قبول قضايی به دنبال اثبات چه چيزى هستيم؟ تكليف اين همه ماموران دولتى از ترس اينكه با آنها نيز چنين برخورد ناحقى صورت گيرد چيست؟ مگر رهبرى نفرمودند همه با مهربانى در كنارهم باشيد؟ مگر كشور تفكيك قوا ندارد و مرزهاى قانونى براى همه تعريف نشده است؟ آيا با اين كارها حجاب و عفاف كه امرى قانونى هست حاكميت مى يابد؟

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هشدار داد: اين مواضع، رفتارها و اقدامات جز گسترش كينه و عداوت و دور شدن از همديگر نتيجه اى نخواهد داشت. جاى مدير نمونه فرهنگى كه در هفته ميراث فرهنگى (دوهفته قبل) از او تجليل شد زندان نيست.

صبح روز دوشنبه ۸ خرداد ماه با انتشار فیلمی  خلاف اخلاق و عرف در مجموعه حافظیه شیراز و با دستور دادستان استان، مدیرکل میراث فرهنگی این استان تا اطلاع ثانوی به منظور بررسی های تکمیلی توسط مقام قضایی از حضور در محیط اداری منع و مدیر مجموعه نیز بازداشت شد.

بر اساس آخرین اخبار دریافتی میراث آریا، خانم ادهمی دقایقی پیش با قید وثیقه آزاد شده است و یادداشت دکتر علی دارابی در زمانی منتشر شده است که این مدیر نمونه میراث‌فرهنگی پس از ۴۸ ساعت پیگیری، در بازداشت به سر می‌برده است.

روابط عمومی انجمن

 

1402/03/10

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top