بليط پرواز به شيراز ناياب شد


رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي فارس: دلالان بلیت های هواپیما را با قیمت های نجومی عرضه می کنند

فخري

محمود فخري گفت: اردیبهشت ماه پیک سفر به شیراز است و به دلیل برگزاری مراسم های مختلف از جمله هفته شیراز حجم مسافران ورودی به این شهر زیاد است.

وي با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی با برگزاری سمینارها و همایش ها در اردیبهشت شلوغ شیراز به نایاب شدن بلیت‌های هواپیما دامن زده‌اند، می‌افزاید: باید نشست‌ها و همایش‌ها در ماه های دیگری جز اردیبهشت برگزار شود تا مردم عادی هم بتوانند از این سفرها استفاده کنند و جلوی آنها گرفته نشود.

او تصریح کرد: اگر مردم عادی بتوانند در این فصل به شیراز سفر کنند، هم ظرفیت هتل ها پر می‌شود و هم رونق صنوف مختلف شهر را شاهد خواهیم بود؛ این در حالی است که حضور مدیران دولتی در این فصل برای برگزاری همایش‌ها به شیراز در فضایی مشخص و مکان‌های تعریف شده است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس  گفت: وقتی عرضه و تقاضا در بازار بهم بریزد بعضی از افراد سودجو از این فرصت استفاده می‌کنند و بلیت‌های هواپیما را با قیمت های نجومی عرضه می‌کنند.

فخری افزود: همه مشکلات بوجود آمده در خصوص نایاب شدن بلیت پرواز از طریق خود شرکت های هواپیمایی قابل کنترل است، هر چند  که آنها از فضای ایجاد شده راضی به نظر می‌رسند.

او در خصوص اين که چطور می‌شود شرکت هواپیمایی نداند بلیتی که فروخته است در کجا و به چه قیمتی بوده است، افزود: دلالان بلیت‌ها را به صورت چارتری خریداری کرده و ایرلاین مربوطه بلیت‌ها را  با قیمت بالا به آن ها می‌فروشد و این افراد به دلیل آنکه متضرر نشوند در فضای مجازی و سایت ها این بلیت ها را به قیمت بالاتری عرضه می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس  تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشور، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت و معدن باید با جدیت در این قضیه ورود کنند و جلوی این سودجویی‌ها در زمینه خرید و فروش بلیت‌های هواپیمایی را بگیرند.

فخري افزود: مشاوران وزیر راه درباره فروش بلیت هواپیما به ایشان اطلاعات غلط می دهند.

او گفت: ۳۰۰۰ هزار آژانس خدمات مسافرتی که اتفاقا مجوز فعالیتشان را از همین وزارت راه و سازمان هواپیمایی کشوری گرفته اند با تعداد قابل توجهی پرسنل قرار است بعد از ایجاد این پلتفرم چکار کنند؟ مگر همین پلتفرم‌ها که در این سال‌ها ایجاد شده اند و مشغول فروش بلیت هستند مخرب صنعت گردشگری نشده اند و عامل گران فروشی نیستند. نمی گویم آژانس ها مطلقا در گران فروشی بلیت دخیل نیستند اما عمده عوامل گران فروشی بلیت دلالان و ایرلاین هایی هستند که با این سودجویان در ارتباط هستند و لذا  نیازی به پلتفرم جدیدی نیست.

فخري اضافه کرد: به ضرس قاطع اعلام می کنم ایرلاین داری جز مشاغل سوده است. معلوم است که یک باشگاه فوتبال سوده نیست برای همین مالک ایرلاین دار آن باشگاه برای جبران ضرر وزیان باشگاه باید از ایرلاینش هزینه کند، آنوقت است که ایرلاین ضررده می شود.

روابط عمومي انجمن

1402/02/28

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top