حضور پررنگ در نمایشگاه اکسپو 2023 تهران


علی‌اصغر شالبافیان،  معاون گردشگری کشور: این نمایشگاه اولین دوره ای است که حوزه گردشگری و صنایع‌دستی حضور پررنگی دارند

اکسپو

پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان اکسپو ایران ۲۰۲۳ در نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری ا‌ست و برای نخستین‌بار در این نمایشگاه، سالنی با عنوان فرش دست‌باف، صنایع‌دستی و گردشگری برای معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی اختصاص پیدا کرده است. فرصتی که به غیر از فعالان اقتصادی داخلی، بیش از ۱۲۰۰ بازرگان و تاجر از ۶۰ کشور در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند و ظرفیت‌های گردآمده در  سالن ۳۵ نمایشگاه می‌تواند فتح‌البابی برای توجه و ورود آنها به حوزه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری و صادرات صنایع‌دستی ایران شود.

همچنین بازدیدکنندگان از طریق کیوآرکدهای تعبیه شده روی بنرهای نصب شده در محوطه نمایشگاه و ۲۰ هزار محتوای بارگذاری شده در  پرتال جامع گردشگری ایران (ویزیت ایران) به پنج زبان انگلیسی، عربی، چینی، روسی و اسپانیایی به سهولت می‌توانند با ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری و اماکن اقامتی، تاریخی‌فرهنگی ایران آشنا شوند.

وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضوری پررنگ در نمایشگاه و دعوت از هنرمندان اقصی‌نقاط کشور این فرصت را به غایت غنیمت شمرده تا هرآنچه در چنته دارد را به بازدیدکنندگان عرضه کند و فرصت را برای بهره هر چه بيشتر فعالان گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی فراهم کند. از عرضه اقلام تبلیغاتی به سایر زبان‌ها و برگزاری نشست‌های فعالان بخش خصوصی و داخلی همچنین معرفی بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری برای هیئت‌های تجاری سایر کشورها گرفته تا عرضه متنوع و با کیفیت صنایع‌دستی و معرفی فرصت‌های صادراتی و ارزآوری این حوزه.

علی‌اصغر شالبافیان در رابطه با حضور در این دوره نمایشگاه گفت: این نمایشگاه اولین دوره ای است که حوزه گردشگری و صنایع‌دستی حضور پررنگی دارند. تلاش شده ظرفیت‌های گردشگری کشور معرفی و محتواهای تولید شده به زبان‌های مختلف در قالب‌ها و اشکال متنوع به بازدیدکنندگان، تجار و بازرگانان خارجی ارائه شود.

او همچنین به ارائه و معرفی فرصت‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری کشور اشاره کرد و گفت: حضور در این نمایشگاه شرایطی را فراهم کرد تا فعالان اقتصادی سایر حوزه‌ها با فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری داخلی و شرایط اخذ مجوز آشنا و برای ورود به این حوزه علاقه‌مند شوند.

شالبافیان ضمن اشاره به تعدد حضور تجار خارجی از کشورهای مختلف، برگزاری نشست‌های بین بخش خصوصی، بازرگانان و علاقه‌مندان به حوزه گردشگری را از دیگر مزیت‌های حضور در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

معاون گردشگری کشور این نکته را هم متذکر شد که به گواه شرکت‌کنندگان این دوره نمایشگاه نسبت به دوره‌های قبل بهتر بوده است.

روابط عمومی انجمن

 

1402/02/19

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top