جان تازه به گردشگري ادبي شيراز


مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی: گردشگری ادبی در شیراز جان تازه می گیرد

ادبي

سيدمصطفي فاطمي گفت: استان فارس به ویژه شهر شیراز خاستگاه گردشگری ادبی است و میز های تخصصی گردشگری شعر و ادبیات، داستان‌سرایی و  اسطوره‌ها وافسانه ها  در این شهر راه اندازی می شود.

وي در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: هدف از برگزاری میزهای تخصصی استفاده از پتانسیل و ایده‌های افراد متخصص در راستای تبدیل گردشگری موضوعی به محصولی تجاری و قابل عرضه است.به گفته وی با توجه به تعدد و تنوع ظرفیت ها و پتاسیل های گردشگری و فرهنگی که در فارس وجود دارد این استان قابلیت این را دارد که گردشگری ادبی و به تبع آن گردشگری خوراک و عشایری در آن رونق بیشتری بگیرد.

او با اشاره به ظرفیت استان فارس در بحث گردشگری ادبی گفا: امروز گردشگری ادبی با محوریت استان فارس فعالیت خود را آغاز کرد و ایناستان در گردشگری عشایر هم نگاه ویژه‌ای داشته  است.

فاطمی  با اشاره به اهمیت گردشگری موضوعی و توسعه مباحث تخصصی گردشگری، افزود: طی این مدت محورها و مسیرهای موضوعی گردشگری شناسایی و میزها و فدراسیون‌های تخصصی راه‌اندازی شده است و در تلاش برای نظام‌مند کردن میزها و فدراسیون‌های گردشگری هستیم . 

وی در خصوص اهداف تشکیل میزهای تخصصی در فدراسیون گردشگری نیز اشاره کرد و افزود:میزها با این هدف شکل گرفته که با حضور افراد دغدغه‌مند و متخصص حوزه‌های متنوع به شکل تخصصی پیگیری شود و ما به‌عنوان بخش دولتی نیز در کنار آن‌ها نقش حمایت‌کننده داشته باشیم چرا که استفاده از همه ظرفیت‌های گردشگری مورد تأکید است.

فاطمی  افزود :با حضور متخصصان دو حوزه ادبیات و گردشگری و تشکیل میز تخصصی ادبی پایه و بنیان درستی در حوزه گردشگری ادبی گذاشته شود. 

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور همچنین  به فعالیت میز ملی گردشگری دسترس‌پذیر با هدف توسعه گردشگری سالمندان و افراد دارای معلولیت اشاره کرد و افزود:دسترس‌پذیر کردن و تأمین زیرساخت‌های لازم در تأسیسات گردشگری و احیای حق سفر و گردشگری برای این قشر از جامعه، هدف فعالیت کمیته مذکور به شمار می آید و در واقع کمیته گردشگری سالمندان و معلولین می‌تواند بر مبنای شبکه‌ای هدفمند با پرداختن به زوایای مختلف این حوزه اعم از تعریف ضوابط، آئین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، قانون، تعریف شاخص‌های اقتصادی، ایجاد بسترهای حمایتی و تسهیل‌گری جهت ریل‌گذاری سریع به سوی دستیابی به ایجاد امکان سفر برای این قشر مهم جامعه مؤثر عمل کند.

به گفته فاطمی در تلاشیم این میز ملی( گردشگری دسترس‌پذیر) در شیراز فعال شود و این شهر به عنوان شهر دسترس پذیر در یک سال آینده معرفی گردد که به طور حتم شهرداری شیراز نقش کلیدی در این زمینه را دارد.

فاطمی همچنین گفت : در خال حاضر به موضوعات نوینی در گردشگری ورود پیدا کرده ایم و با همکاری شهرداری شیراز بتوانیم این شهر را به  الگویی برای دیگر شهرهای کشور تبدیل کنیم‌.

روابط عمومي انجمن- حاجيه جعفرزاده

1402/02/16

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top