رونمايي از ميز ملي گردشگري عشاير


با حضور فاطمي، مدير کل دفتر توسعه گردشگري داخلي، آيين رونمايي از ميز ملي گردشگري عشاير کشور در شيراز رونمايي شد

عشاير

سید مصطفی فاطمی در این مراسم اظهار کرد: در هیچ کجای دنیا کشوری نیست که مانند کشور ایران تا این اندازه تنوع فرهنگی داشته باشد.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی ادامه داد: کشور ایران بین آسیا، اروپا و آفریقا با فرهنگ های کاملا متفاوت واقع است.

او با بیان اینکه ایران کشوری خاص است که تنوع جاذبه‌های متعدد را در کنار هم دارد، افزود: حدود ۵۷ مدل گردشگری در دنیا وجود دارد که در ایران امکان اجرای ۴۹ مدل و در استان فارس امکان اجرای ۴۸ مدل است.

وی افزود: ۲ میز ملی گردشگری ادبی و گردشگری عشایر فعالیت خود را با اجماع نظر و اتفاق آرا در استان فارس آغاز کرده است و تأکید ما برای راه‌اندازی میزهای تخصصی این است که بخش خصوصی فعال شود.

فاطمی عنوان داشت: قزاقستان رقیب ایران در حوزه گردشگری عشایر است که با تعداد محدودی تور عشایر توانسته برند جهانی را برای خود ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ما نیاز به برندسازی جهانی داریم، گفت: اقدامات خوبی در این مدت کم در میز عشایر انجام شده و در استان‌های مختلف کشور هم این کار در دستور کار قرار گرفته است.

فاطمی با بیان اینکه فارس در سایر حوزه‌ها تنوع بسیاری دارد گفت: مراسم افتتاحیه خیابان خوراک تا چند روز دیگر برگزار خواهد شد. همچنین مباحث مربوط به شهر خلاق خوراک و شهر گردشگری دسترس‌پذیر دنبال شده است.

وی با بیان اینکه پتانسیل‌های بی‌نظیری در بخش جنوب فارس وجود دارد که کمتر به آنها توجه شده است، گفت: کرونا و اتفاقات اخیر کشور به بخش گردشگری آسیب زیادی زده است امیدوارم با توسعه گردشگری این عقب‌ماندگی ها جبران شود.

فاطمی پیشنهاد کرد: برنامه‌ای با عنوان شب‌های گردشگری فارس با موضوعات مختلف با هدف معرفی مکان‌هایی که کمتر در استان فارس معرفی شده در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان داشت: استان فارس جدا از جاذبه های متنوعی که دارد از تیم گردشگری بسیار خوبی در بخش دولتی و خصوصی بهره می‌برد.

او ادامه داد: شیراز تاکنون وضعیت بسیار خوبی داشته است و با تلاش‌هایی که می‌شود باید مراقب باشیم و دست در دست هم دهیم تا این روند ادامه داشته باشد.

روابط عمومي انجمن

1402/02/16

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top