اضافه شدن 50 هواپيما و بالگرد به ناوگان هوايي کشور


رئيس سازمان هواپيمايي کشوري اعلام کرد: 50 فروند هواپيما و بالگرد به ناوگان هوايي کشور اضافه شد

ناوگان

محمدي بخش در خصوص ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی گفت: در ۱۸ ماه گذشته ۵۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی کشور اضافه شده است که از این تعداد ۲۰ فروند هواپیما سر خط آمده است

محمدی بخش با اشاره به اینکه در حال حاضر صنعت هوایی کشور بیش از ۵۵۰ فروند هواپیمای کوتاه‌برد، میان برد و بلند برد نیاز دارد گفت: برای ارتقاي تاب‌آوری صنعت حمل و نقل هوایی باید با تحریم‌ها مقابله کنیم که در این راستا چهار برنامه را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وي گفت: اولین برنامه سازمان هواپیمایی کشوری برگرداندن تعدادی از هواپیماهای زمین‌گیر به ناوگان هوایی کشور است، ۱۶ فروند هواپیمای زمین گیر داریم که بیش از ۱۰ سال زمین‌گیر هستند. همچنین ۶۸ فروند هواپیما داریم که بیش از ۵ سال و کمتر از ۱۰ سال، ۳۲ فروند هواپیمای زمینگیر داریم که بین ۲ تا ۵ سال زمین‌گیر هستند و باید این هواپیماها به ناوگان هوایی کشور برگردد.

وی با بیان اینکه امروز ۳۸۰ فروند هواپیمای عملیاتی داریم ادامه داد: در موضوع توسعه ناوگان هوایی در ۱۸ ماه گذشته بیش از ۵۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی ما اضافه شده است که ۲۰ فروند از این ناوگان سرخط است.

وی افزود: در موضوع سوم نوسازی ناوگان را دنبال می‌کنیم که سیاست ما این است که عدد قابل توجهی در سال ۱۴۰۲ برای آن اختصاص بدهیم تا ناوگان نوسازی شود.

محمدی بخش تصریح کرد: اگر بخواهیم جمع بندی کنیم در واقع برنامه این طور خواهد بود که از ۱۲۳ پرونده هواپیمای زمین‌گیر هرچه می توانیم هواپیما به چرخه پروازی برگردانیم؛ دومین موضوع ورود هواپیما توسط بخش خصوصی است که ادامه دارد. سومین موضوع تامین اعتبار در سال ۱۴۰۲ برای نوسازی ناوگان است.

وی افزود: چهارمین موضوع ساخت هواپیمای داخل با استراتژی است که در اصفهان انجام می‌شود. به همین منظور کمیته‌ای در این باره تشکیل شده و در کارخانه هواپیما سازی اصفهان با بن سازه های جدید و قبلی این کار انجام می‌شود؛ هسا در این باره مجوز سازمان هواپیمایی را دارد و با همکاری وزارت صمت کارگروه ساخت هواپیما در حال پیشرفت است.

محمدی بخش اضافه کرد: با این اقدامات پیش بینی می شود که متوسط سن ناوگان هوایی کشور به ۲۰ سال کاهش یابد.

وی در مورد ابهاماتی که در ساخت هواپیمای ایرانی و ساخت هواپیمای بومی با توجه به ساخت ناموفق هواپیمای ایران ١۴٠ وجود دارد گفت: هواپیمای بومی ایران ١۴٠ اشکالاتی داشت که این اشکال برطرف شده و نظارت سختگیرانه‌ای بر فرایندهای ساخت داریم و تنها در صورت اطمینان پیدا کردن از استاندارد بودن آن مجوز پرواز صادر خواهد شد و مردم هم در آن شرایط به آن اعتماد خواهند کرد.

روابط عمومي انجمن

1402/02/12

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top