تور 200 ميليون توماني مصر کاذب است


رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران تورهای 200 میلیونی را پیش از تعیین سازوکار و توافق رسمی بین دولت ایران و مصر، غیرممکن و تعهدناپذیر خواند

مصر

به گفته حرمت‌الله رفیعی  رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، یکسری از دفاتر خدمات مسافرتی به تبلیغ تور مصر اقدام کردند، درحالی‌که هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و سازوکاری بین دو کشور مشخص نشده است.

او با اشاره به تور مصر که با قیمتی در حدود ۴۰۰۰ دلار تعیین شده است، ‌اظهار کرد:‌ رصد تبلیغات تورها نشان می‌دهد که برخی از آژانس‌ها هنوز هیچ‌چیز معلوم نشده به تبلیغ تور مصر اقدام کرده‌اند و رقم‌های بی‌ربطی هم تعیین کرده‌اند. تور مصر که هنوز وضعیت مشخصی ندارد سه تا چهار هزار دلار قیمت گذاشته شده است.

رفیعی با توجه به نامشخص بودن سازوکار صدور ویزا و سفر گردشگران ایرانی به مصر، ‌از آژانس‌های مسافرتی درخواست کرد: تعهدی در این‌باره ایجاد نکرده و به فروش تور مصر مبادرت نکنند و صبور باشند تا بین دو کشور توافق رسمی صورت گیرد و مرجع قانونی به‌ویژه برای صدور ویزا مشخص شود.

وي ادامه داد: براساس اعلام مقام گردشگری مصر به رسانه‌ها، روادید این کشور فقط برای گردشگرانی که با تور سفر کنند صادر می‌شود که این گردشگران فقط اجازه سفر به سینا را دارند و امکان ورود و تردد به سرزمین مصر برای دیدن اهرام و تاریخ و تمدن این کشور را ندارند.

رفیعی گفت: در اظهارات وزیر گردشگری مصر اشاره شده که شهروندان ایرانی تنها از طریق شرکت‌های گردشگری می‌توانند وارد مصر شوند، درحالی‌که وزارت امور خارجه و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور از این موضوع اطلاع ندارند و درحال حاضر کلیت این موضوع و قابلیت اجرای آن، محل پرسش و ابهام است و مشخص نیست گردشگران ایرانی با چه سازوکار و شرایطی می‌توانند به مصر سفر کنند.

در همین رابطه، وزارت میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی نیز چندی پیش درباره برگزاری سفر گروهی و اجرای تورهای گردشگری به مقصد مصر هشدار داد و اعلام کرد:‌ نظر به این‌که در حال حاضر روابط سیاسی رسمی بین دو کشور ایران و مصر برقرار نیست، بنابراین تا زمانی که امکان سفر به آن کشور از طریق مبادی قانونی اعلام نشده و وضعیت حقوق گردشگران ایرانی و نحوه پیگیری آن در مقصد مشخص نیست، برگزاری هرگونه سفر گروهی و اجرای تور گردشگری به این مقصد توصیه نمی‌شود و مورد تایید نیست.

روابط عمومي انجمن

1402/02/04

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top