کنترل تاخير پروازها


سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري: مركز مديريت و كنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزي با هدف کاهش تاخیر پروازها آغاز به كار كرد

تاخير پروازي

سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري گفت: مركز مديريت و كنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزي با هدف کاهش تاخیر پروازها در آستانه تعطیلات سال نو، به دستور رئيس سازمان هواپيمايي كشوري، آغاز به كار كرد.

جعفر يازرلو ضمن اعلام خبر فوق اظهارداشت: مركز مديريت و كنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزي، صبح امروز با حضور مديرعامل شركت فرودگاهها و ناوبري هوايي، فرودگاه امام خميني (ره) و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی به صورت رسمي و به دستور رئيس سازمان هواپيمايي كشوري آغاز به كرد.

وي تصريح كرد: مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی به‌صورت آنی تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد.

يازرلو با بيان اينكه يكي از كارهاي ويژه اين مركز رعايت حقوق مسافر است تا هموطنان بتوانند سفرهاي راحت و ايمن و را تجربه كنند، خاطرنشان كرد: مانیتورینگ تمامي فرودگاه‌ها به‌ویژه فرودگاه‌های پرتردد، هم‌پوشانی مشکلات شرکت‌ها، پردازش اطلاعات، پیگیری و کم کردن زمان تاخیرات احتمالی و ارتقای سطح خدمات هوایی در سفرهای نوروزی از جمله اهداف مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی به شمار می رود.

سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري افزود: نمایندگان تام الاختیار شرکت‌ها در مرکز کنترل پروازها با هدف هم‌پوشانی و کاهش تاخیرها، در صورت نقص فنی پروازها خدمات جایگزین به یکدیگر ارائه می‌کنند تا پروازها با میانگین تاخیر کمتری انجام شود.

وي افزود: در این مرکز نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی در دو نوبت کاری از ۶ صبح تا ۱۵ و از ۱۵ تا ۲۴ با حضور مستمر در مرکز مدیریت و کنترل پروازها همه پروازها و فرودگاه‌ها رو رصد و پایش می کنند و چنانچه در طول بازه زمانی سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ تأخیری صورت بگیرد این مرکز فرماندهی را برعهده خواهد گرفت.

وي با بيان اينكه نظارت دقیق بر رعایت حقوق مسافر از اولویت‌های این مرکز است، افزود: در صورت عدم توانایی شرکت هاي هواپيمايي با کمک ساير ایرلاین‌ها پرواز جایگزین شده و مسافران جا به جا خواهند شد.

روابط عمومي انجمن

1401/12/28

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top