ممنوعيت فروش بسته پروازي از مبداء تهران به 7 شهر


رئيس سازمان هواپيمايي كشوري: ممنوعيت فروش بسته پروازي از مبداء تهران به 7 شهر مشهد، اصفهان، شيراز، بندرعباس، كرمان، اهواز و تبريز در ایام نوروز

محمدی بخش

كاپيتان محمد محمدي بخش درخصوص اقدامات نظارتي سازمان هواپيمايي كشوري در عمليات پروازهاي نوروز 1402 گفت: بازه زماني سفرهاي نوروزي امسال به سه دوره از؛ 24 اسفندماه تا سوم فروردين، روزهاي 4، 5، 6 فروردين و همچنين روزهاي 12 و 13 فروردين ماه تقسيم شده است.

وي از اعلام آمادگي فرودگاه‌ها و شركت هاي هواپيمايي براي انجام عمليات پروازهاي نوروزي خبر داد و گفت: افزود: همچنين برنامه ريزي براي صدور مجوز پروازهاي برنامه اي و فوق العاده صورت گرفته است و براساس ظرفيت اعلام شده عمليات پروازي در اين ايام صورت خواهد گرفت.

كاپيتان محمدي بخش با اشاره به ممنوعيت فروش بسته پروازي از مبداء تهران به مقاصد مشهد، اصفهان، شيراز، بندرعباس، كرمان، اهواز و تبريز كه حدود 80 درصد پروازها را به خود اختصاص مي دهند خبرداد و گفت: شركت هاي هواپيمايي موظفند در اين مسيرها پروازهايشان را بر روي سامانه قرار داده و بدون بسته به فروش برسانند.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: در خصوص بحث گرانفروشي و فروش اجباري بسته سفر و همچنين فعاليت بعضي از سايت ها و دفاتر فروش غير مجاز با هماهنگي ضابط قضايي، معاون دادستان، سازمان تعزيرات، گشت هاي نظارتي آغاز و تا پايان تعطيلات نوروزي ادامه خواهد داشت.

وي افزود: علاوه بر اقدامات قضايي، محدوديت در مسيرهاي پردرخواست و خارجي براي ايرلاين ها و آژانس از جمله اقدامات سلبي و امتيازاتي سازمان هواپيمايي كشوري عنوان كرد و گفت: در صورت تكرار تخلف تا مرز تعليق و رفع امتياز شركت هاي هواپيمايي و دفاتر خدمات مسافرتي پيش خواهيم رفت.

كاپيتان محمدي بخش با بيان اينكه حقوق مسافر موضوع جدي سازمان هواپيمايي كشوري است، گفت: در اين خصوص بخشنامه هاي متعددي ابلاغ شده و از دادسراي رسانه خواستار مسدود كردن سايت هاي غيرمجاز به عنوان اخلال گران عرضه بليت با قيمتهاي نجومي، شديم.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري ضمن عذرخواهي از مردم به دليل برابر نبودن عرضه و تقاضا در اين بخش، گفت: از مردم تقاضا داريم كه نسبت به خريد بليت از مراكز رسمي و مجاز و همچنين شركت هاي هواپيمايي اقدام كنند و چنانچه فردي از سايت هاي مجاز، ايرلاين ها و دفاتر فروش، بليتي خارج از اين چارجوب خريداري و مبلغ اضافه پرداخت كند با حكم قضايي با مراكز مذكور برخورد خواهيم كرد.

روابط عمومی انجمن

 

1401/12/22

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top