مردم راضی هستند که بلیط هواپیما گران شود


محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با رئیس و اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران و استان تهران دیدار کرد

محمدی بخش

در این دیدار محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هر کسی نباید به خودش اجازه دهد درباره صنعت هوایی اظهار نظر کند. همین حالا و با همین میزان جمعیت و فرودگاه نیاز به ۵۵۰ فروند هواپیما داریم، در حالی که ما در حال حاضر ۱۷۵ هواپیمای فعال داریم.  بعنوان یک خلبان که مدیریت ایرلاین را هم تجربه کرده ام می گویم هیچ ایرلاین و خلبانی علاقه ندارد یک دقیقه پروازش با تاخیر انجام شود.

او افزود: ۶۰ درصد مسافران ترکیه و امارات ، سفر اولی هستند که این بدین معناست که سفر در سبد ۸۰ میلیون ایرانی جا پیدا کرده است.  نرخ بنزین هواپیما درترکیه ، آذربایجان ، امارات و قطر بواسطه یارانه ای که روی سوخت به ایرلاین ها می دهند از نرخ بنزینی که به انها می دهیم کمتر است.

 وی گفت: ما نرخ نیمایی ارز برای ایرلاین ها را نداریم، آنچه به ایرلاین ها ارائه می شود ارز سامانه متشکل ارزی به نرخ ۳۶هزارتومان است. ما به این نرخ هم بدلیل اثرگذاری بر رقابت ایرلاین های داخلی و خارجی معترض هستیم.

او همچنین اظهار کرد: دفاتر خدمات مسافرتی یا آژانس داری کنند یا ایرلاین داری، نمی شود عنان کار ایرلاین به آژانس ها واگذار شود این برای دفاتر آسیب زا است.

 به گفته وی: نرخ بلیت هواپیما باید افزایش یابد، به دلایلی مثل ایمنی پروازها مردم هم راضی به این افزایش نرخ هستند.

 او در آخر افزود: معتقدیم ما به التفاوت افزایش نرخ بلیت ها در هفته گذشته تا دستور دادستان و بازگشت نرخ به قبل باید به مردم پرداخت شود برای همین موضوع مکاتباتی انجام داده ایم

روابط عمومی انجمن

1401/11/13

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top