سفر مهندس ضرغامی به فارس


دستاوردهای سفر مهندس عزت الله ضرغامی به استان فارس:

ایجاد بستر سرمایه گذاری در برای تله کابین در تنگه رغز داراب، توجه به نوبندگان فسا،  توجه به عروس تنگه های ایران

عزیت الله ضرغامی

عزت الله ضرغامی در بازدید از بافت تاریخی نوبندگان فسا و خانه تاریخی حاج خورشید اظهار کرد:

این خانه تاریخی ۱۳۷۵ متر زیربنا و نیاز به طرح ویژه برای مرمت دارد و در سال ۹۱ به ثبت ملی رسیده است و متعلق به اواخر قاجار است و این خانه خوب حفظ شده است و می تواند محل رویدادهای فرهنگی و پاتوق خوبی برای جوانان در اوقات فراغت باشد که با محوریت مالک آن برای این اقدامات تلاش می شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: مسجد جامع نوبندگان هم ثبت ملی شده است و برای مرمت آن پیگیری های لازم انجام می شود.

ضرغامی، صنایع دستی نوبندگان را فرصت خوبی در حوزه گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: صنایع دستی و "روال "که نوعی روکش کفش است ظرفیت خوبی در حوزه صنایع دستی نوبندگان است.
او با اشاره به ثبت ملی مراسم شام غریبان نوبندگان گفت: این رویداد مذهبی فرصت خوبی در گردشگری است.کف سازی سه راه عشق در بافت تاریخی نوبندگان مورد توجه قرار می گیرد و خانه تاریخی ابراهیم سامانی و خانه تاریخی میرزا محمد صالحی از ظرفیت های خوب این بافت تاریخی به شمار می رود و سکونت ۵۰۰ خانوار در این بافت تاریخی نشان از ظرفیت مطلوب این روستاست که می تواند در حوزه گردشگری مورد توجه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: برای مرمت اضطراری سقف و دالان ورودی خانه صالحی دستور ویژه صادر می شود و با هماهنگی مالک برای سرمایه گذاری و تغییر کاربری مناسب اقدامات لازم انجام می شود.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

زمینه حضور سرمایه گذاران در تنگه گلابی داراب فراهم شود

ضرغامی همچنین در بازدید از تنگه گلابی داراب نیز گفت: این جاذبه طبیعی دارای آب بسیار شفاف و زلالی است اما متاسفانه سرمایه گذاری خوبی نشده و در حد بسیار ابتدایی قرار دارد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در این محل مشکلاتی مثل هماهنگی با دستگاه هایی مانند هلال احمر وجود دارد که برای رفع آنها رایزنی می کنیم‌.
وی اضافه کرد: باید اقداماتی به انجام برسد تا زمینه برای جذب سرمایه گذار محلی و بومی تقویت شود و خدمات مختلف ارایه شود 

روابط عمومی انجمن

1401/11/09

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top